onsdag, april 29, 2009

Utmanad av Annelie

Fick en utmaning av Annelie...

1. Hur gammal är du om fem år? 33 år.
2. Vem var den sista du träffade? Hon i kassan på affären.
3. Hur lång är du? 160 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? En film på TV igår kväll, minns inte vad den hette.
5. Vem ringde du senast? En vårdtagare.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "De var redan på servicekontot :-)", till mannen.
7. Vad är helgens planer? Städa inomhus och utomhus.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på...
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De var aldrig gifta, men de separerade när jag var riktigt liten.
10. När såg du senast din mamma? På bild idag, på riktigt var i somras då de var uppe för vårt bröllop.
11. Vilken ögonfärg har du? Brun-gröna.
12. När vaknade du idag? Kl. 5 av väckarklockan, inte så kul...
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej.
14. Vilken är din favoritplats? Borta bra men hemma bäst... Älskar många ställen här omkring. Fågelsjön är också en favorit samt farmor och farfars stuga, många barndomsminnen.
15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarstolen.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Här! :-)
17. Vad skrämde dig som barn? Kommer inte ihåg något som skrämde mig.
18. Vem fick dig att skratta senast? En jobbarkompis.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nää, har massor kvar!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, iBook.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 st. Har två vanliga plus en liten under huvudet, samt en mellan knäna.
23. Hur många landskap har du bott i? 4 st.
24. Har du någon gång spytt på någon? Ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? På sommaren går jag gärna barfota i Foppa-tofflor, på vintern har jag strumpor i skorna. Har alltid Foppa-tofflor på mig inomhus, ibland med och ibland utan strumpor.
26. Är du social? Ja.
27. Vilken är din favoritglass? Lakritspuck, gissa om jag blev glad när den kom tillbaka!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av lånen, åka på en resa med man och barn, köpa nya bilar.
29. Tycker du om kinamat? Ja.
30. Tycker du om kaffe? Nej.
31. Vad dricker du till frukost? Te.
32. Sover du på någon särskild sida? På höger sida i sängen. Ligger mest på sidan, ibland på rygg.
33. Kan du spela poker? Ja.
34.Tycker du om att mysa? Mmm.
35. Är du en beroendemänniska? Japp.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja.
37. Vill du ha barn? Har två stycken och det får räcka.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Förstår oftast norska samt tyska, men pratar dem inte.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Inte vad jag vet.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet, om det är varmt.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst skulle jag spendera pengar på hemmet, men det blir mest till barnen.
42. Äger du dyra smycken? Inte speciellt. Har ett set med bismarcksmycken, de betyder mycket för mig. Vigselringen är väl det dyraste, rött och vitt guld med tre små diamanter.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Coca-cola.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Den roligaste? Kommer inte på nån annan än sonen, han har så mycket roligt för sig, både grejor och kommentarer. :-)
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett långt på vänster smalben som jag fick då jag rev mig på ett staket när jag försökte fånga min kanin som rymt, jag kanske var 10-12 år.
47. Vad har du för ringsignal? Kent - Vy från ett luftslott (Punks jump up remix)
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja.
49. Vart togs din profilbild? Hos en fotograf i Stockholm.
50. Kan du byta olja på bilen? Har aldrig gjort det, men med en handbok skulle jag nog klara det.
51. Har du fått fortkörningsböter? Nej, men parkeringsböter.
52. Vilken var den senaste bok du läste? Flickan med de röda skorna av Maria Housden.
53. Läser du dagstidningen? Vi har ingen, men när jag jobbar brukar jag ibland bläddra i dem ute hos pensionärerna.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
55. Dansar du i bilen? Japp! Sonen brukar även "spela" instrument också headbangar vi. ;-)
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett meddelande om en vårdtagare till övriga arbetsgruppen.
58. När var du i kyrkan senast? Det var på min bonuspappas begravning, i januari 2008.
59. Vilka personer utmanar du? Lämnar öppet till den som vill ta utmaningen.

Inga kommentarer: