fredag, april 17, 2009

Sjalar och stickhjälp!

Är så sugen på att börja sticka sjalar med mina nya fina garner. Funderar på att sticka en Candle flame av Malabrigogarnet och en Revontuli av Kaunigarnet. Vad tror ni om det? Tyvärr kan jag ju inte börja än, då jag inte fått mina stickor. :-(

Förresten så behöver jag lite stickhjälp när det gäller Candle flame! Det är två saker jag inte förstår.

*Det första är *1r, omsl, 1r i bb* = *1 rät maska, omslag, 1 rät maska i första maskans bakre båge* (eng. *K, YO, K* = *K1, Yarn Over, K1 into the same stitch*). 1 rät maska och ett omslag förstår jag, men det sista?

*Det andra är att man ska lägga upp maskor "mitt i" arbetet, alltså i slutet av vissa varv och inte bara när man börjar. Hur tusan gör man det?

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta!

Inga kommentarer: