söndag, april 12, 2009

På stickorna just nu och Candle flame

Idag har jag börjat på andra delen av ponchon, den är så lätt och snabbstickad att jag tror att jag får den färdig idag eller i morgon. Håller även på med den andra pulsvärmaren, men det är lite SSS-varning på den. Är så trött på att sticka med långa stickor också, vill ha dominostickor! Hade jag haft ett gummiband (eller två) här hemma hade jag skapat ett par egna av strumpstickor, men det har jag inte...

Har surfat runt massor och sett den vackra Candle flame-sjalen som "alla" stickar/stickat, är väldigt sugen men jag har ju aldrig stickat efter ett engelskt mönster tidigare. I alla fall så googlade jag och surfade hit och dit och överallt och tillslut hamnade jag på en blogg där ägarinnan skrev att hon hade ett svenskt mönster. La in en kommentar om att jag önskade få ta del av det och efter ett tag hade jag ett mail i inboxen! Tack snälla Agata för det! Nu ska jag bara komma på vilket garn jag ska sticka i, har sett så många olika varianter när jag surfat runt. Har just DU stickat en sådan sjal tar jag tacksamt emot tips på garn!

Inga kommentarer: