fredag, april 24, 2009

Orrspel

Vi var ute på en liten biltur för en stund sedan, syftet var djurspaning. Först såg vi tre orrar, de satt alldeles vid vägkanten, men när vi stannade flög de iväg och satte sig i träden en bit bort. Vi åkte vidare och efter en bit så satt det 8 orrtuppar på en istäckt myr. Vi stannade bilen och vevade ner rutorna, orrarna spelade och några av dem slogs lite. Det är så kul att kunna se sånt här i princip runt knuten. Jag älskar att bo här ute i skogen, så nära djuren och naturen! Aldrig mera stan (eller ens ett samhälle) för mig, en liten by är både min dröm och verklighet! :-)

1 kommentar:

Nystanet sa...

Det låter ju underbart! Jag sitter i Göteborg och har börjat leta efter det du beskriver. Tänkte börja med en sommarstuga som skulle kunna bli åretrunt. Min dröm är att kunna ha några får och hönor... får väl se var jag hamnar tillslut.

Himla snyggt du fått in dina bilder på bloggen. Ha det så gott.
/Linda