fredag, april 10, 2009

One down, one to go...

Stickade färdigt den första pulsvärmaren ikväll, nu ska jag bara få till den andra. Halsduken som hör till (som jag har lagt undan ett tag) siktar jag på att ha färdig till nästa vinter. ;-) Likaså de matchande långa sockorna.


Igår var vi in till stan och då passade jag på att gå in på garnbutiken, fick med mig två alpacanystan (cerise och svart) så barnen ska få varsin vårmössa samt en härva med M&K Linen. Vet inte riktigt vad jag ska göra med det, men nåt ska man väl komma på...

I morse packade vi skotrarna och körde iväg i dimman. När vi kom upp mot Lillvattnet tittade solen fram och när vi stannade på sjön så höll vi på att dö! Solen värmde något fruktansvärt och ett gäng kläder åkte genast av! Satt där i kortärmat och man hade nästan kunnat ha shorts på sig, så varmt var det! Vi fick ingen fisk men vad gjorde det när det var så underbart väder.

När det började bli dags för middag åkte vi hem, körde igång grillen och grillade fläskfilé som vi åt med klyftpotatis och tzatziki, mums!

Inga kommentarer: