fredag, april 03, 2009

Överreagerar?

Folk kanske tycker att jag överreagerar när det gäller det där med släpvagnen. Men då vill jag bara säga att det är inte första gången våran gård betraktas som "allmän".

*Folk har parkerat på våran parkering när de ska hälsa på grannarna.
*Folk använder ofta våran uppfart och ibland våran gård som vändplan.
*Folk som ska hälsa på/har varit och hälsat på hos grannarna traskar över våran gård (framför huset) som om det är en allmän gångväg.
*Folk kör med bil rakt över våran gård (framför huset) när de ska till/har varit hos grannarna.

Våra barn ska inte behöva se sig om när de springer ut på våran gård, de ska inte behöva vara rädda för att bli påkörda av en bil på våran gård! Vi ska inte behöva vara oroliga för att släppa ut katten eller hunden på våran gård!

Hade jag velat ha massa spring och bilar som körde på min gård hade jag väl bott kvar i bostadsområdet i Brunflo. Nu äger jag och mannen våran egen gård och då är det VÅRAN, inte alla andras!

Hur kul är det att ha folk som springer rätt utanför ens sovrumsfönster (till höger)?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då jag vet hur det ser ut hos er så förstår jag att du är upprörd!! Ta & smäll upp ett staket el hjärdsgård vettja, så att ni markerar er gård!!!

/Cissi

Annelie sa...

Jävla människor det finns! :-)