tisdag, april 21, 2009

Tråkigt!

Ligger bara här hemma och kan inte göra så mycket pga ryggen. Har plockat lite med disken och tagit fram köttfärs till middagen, men det var ungefär så mycket jag orkade med så nu är jag i sängen igen. Kan med gott samvete sitta och sticka, men jag har bara pulsvärmare och dotterns vårmössa att sticka på och det känns så tråkigt just nu. Jag vill sticka stora, vackra sjalar! Men jag kan inte eftersom mina KnitPro-stickor inte kommit än... Har i alla fall fått hjälp att förstå Candle flame-mönstret, så när stickorna kommer sätter jag genast igång! Bara jag kan bestämma mig för vilket garn jag ska sticka den i, Kauni eller Malabrigo Lace... Kanske blir en av varje?

Sen blev jag ju så nyfiken på det där brevet, får ringa brevbäraren i morgon och fråga om de kan ta med det så betalar jag dem direkt när de kommer (lantbrevbärare), det måste ju gå. Istället för att jag ska åka och köpa frimärken, frankera och lägga lappen på lådan, brevbäraren hämtar det, det skickas till Sundsvall (antar jag) och sen upp hit igen... Ååå, tålamod är inte en av mina främsta egenskaper.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas inte det är mitt brev
.Jag vet att jag satte på ordentligt med frimärken men de kan ju iof sig ramla av .Hör av dig om det är mitt brev du får lösa ut så skickar jag dig ersättning för det.
DinHemlis