måndag, april 06, 2009

I ♥ prylar!

Jag älskar prylar! Speciellt grejor som underlättar. Som t.ex. garnvinda och nystmaskin! I lördags hämtade jag ut garnvindan jag vann på Tradera och idag kom min nystmaskin i brevlådan! Har precis provnystat och MY GOD vad smidigt och enkelt det var! Och det blir ju så fina nystan. Barnen ville gärna hjälpa till att veva så då fick de göra det. :-)

När man har en för tjock bordskiva får man vara påhittig!

Fint nystan!

Fick med garnprover och kataloger.


Är hemma och vabbar idag, dottern var febrig tidigt i morse, men nu är hon pigg och glad igen. Knepigt det där, ibland får de en släng av feber men det går över rätt fort. Jaja, det blev en extra vilodag för dem. I morgon blir det dagis och skola. Sonen ska på utflykt med dagis, de ska iväg och träffa påskharen. :-)

Nu ska jag ta och äta lite lunch och sen ska jag ut och skotta slask, ska försöka få bort så mycket som möjligt från vår uppfart, förhoppningsvis tinar den fram snabbare då så vi kan börja använda den igen.

Inga kommentarer: