torsdag, april 23, 2009

Nu är jag irriterad!

Nu är jag faktiskt rätt så irriterad. Var till brevbäraren och hämtade ut mitt brev och jag förstår inte varför jag ska betala för det? För det första så stod det faktiskt en avsändare, då ska de väl debitera den och inte mig? För det andra så var det från ett företag, de hade stoppat med en reklampenna som gjorde att paketet blev tyngre än de vad det frankerat för. För det fick jag betala 22 kr. Inte så mycket pengar, men jag tycker inte att jag ska behöva stå för detta. Hade de gett fan i att stoppa i pennan (som jag inte bett om), hade det ju inte varit några problem.

Nu funderar jag på om jag ska maila dem eller om jag ska strunta i det. 22 kr är väl inte så mycket att bråka om, men det kanske händer flera gånger. Valde att beställa från det stället eftersom de hade stickorna jag ville ha (M&K ekologiska dominostickor) och för att de bara tog faktisk frakt, tji fick jag...

1 kommentar:

Maria sa...

Jag hade nog utan tvekat påpekat det för företaget. Lite kyligt och syrligt så där.
Det är nog säkert så att någon ville vara extra snäll och trevlig mot dig, men det fick ju raka motsatta effekten. Kan vara bra att påpeka att vänligheten blev lite missriktad.