fredag, april 03, 2009

Idioter!!!

Vi har två ställen man kan köra in på vår gård, en "uppfart" och en "infart". På vintern när det blir mycket snö och framför allt när det driver in massa snö så använder vi bara infarten. Nu idag när jag skulle ut och hämta posten står det en släpvagn där! Det är alltså nån idiot som lämnat en släpvagn på våran gård! På infarten som vi använder! Dessutom har de kört härifrån via uppfarten, den som vi inte använder och alltså är full med snö! Jävla otur att de inte körde fast, det hade fanimej varit rätt åt dem.

Funderar på om jag ska gå ut och koppla på släpvagnen på min bil och antingen köra ut den på vägen, eller köra bort den. Den står ju på min mark, olovandes.

De hade ju åtminstone kunnat komma in och fråga om det gick bra, min bil står hemma så de kunde ju i alla fall ha anat att det var nån hemma. Men de tänkte väl att det var lugnt iom att uppfarten finns, men hade de kollat efter hade de ju sett att den inte är använd den senaste tiden. Det kan inte vara så lätt att inte ha nån hjärna... Snacka om att ta sig friheter, jag skulle aldrig få för mig att parkera eller ställa en släpvagn på någon annans gård, i alla fall inte utan att fråga!

Tur för dem att jag inte skulle iväg och hämta barnen, eller på jobbet. Men jag ska iväg när barnen kommit hem om ca en halvtimme och är släpvagnen inte borta då...

Inga kommentarer: