lördag, april 25, 2009

Sjukskriven...

Jobbade ju halvdag igår, men det gick inte så bra. Ryggen orkade inte med, så jag sjukskrev mig över helgen, skulle aldrig klarat av att jobba 8 h idag och 11 i morgon. Är sen ledig på måndag, så jag hoppas verkligen att jag kan jobba på tisdag. Tycker inte om att vara borta så här mycket från jobbet. Dels så förlorar man ju en massa pengar och dels så känner jag mig så "off" när jag kommer tillbaka, ibland har det hänt så mycket... Jag är ju van att jobba mycket och trivs så bra med jobbet och arbetskamraterna, så det känns tråkigt att ha varit borta så mycket. Men jag har ju inte bara varit sjuk, var ju långledig över påsken och det var ju inte helt fel då resten av familjen också var lediga.

Jag kör i alla fall på med övningarna jag fick av sjukgymnasten och det känns redan lite bättre i ryggen. Det känns att de tar och det är ju bra, då är man på rätt väg!

Idag tog vi och åkte till stan en sväng. Det är cykelbytardagar i helgen och dottern behövde en ny cykel. Det var jättemycket folk, men vi lyckades hitta en fin cykel direkt, för bara 500 kr så vi tog den och for. Köpte även lite grejer till min cykel, bl.a. en ny sadel. Ska jag börja cykla så måste man ju ha riktiga grejer. När vi kom hem fick mannen skruva med cyklarna och fixa till dem, så nu har jag och barnen ordentliga cyklar, bara mannens som ska fixas, men han får låna min så länge. Han köpte en Springer så han kan cykla med hunden också.

I morgon ska mannen få byta däck på min bil, jag brukar göra det själv (och även byta på hans) men i år får han göra det. Vill inte utsätta ryggen för alltför stora påfrestningar.

Inga kommentarer: