måndag, april 20, 2009

Lite av varje...

ONT! Jag har ont i ryggen! Det började i morse när jag steg upp. Det gjorde ont i ryggen, men jag tänkte "Det går väl över när jag rört lite på mig". Det gjorde det inte, snarare blev det värre. Iaf så skjutsade jag barnen till dagis/fritids och i bilen kände jag att det inte skulle gå. Kom till jobbet och ringde min arbetsledare och sa att jag jobbar till rasten, men sen åker jag hem. Fick tag på sjukgymnasten, men deras datasystem låg nere så vi kunde inte boka någon tid. Jobbade mina timmar fram till rasten och sen åkte jag hem. Jobbar egentligen kväll i morgon också och är sen ledig onsdag och torsdag, men jag tänker sjukskriva mig tom torsdag iaf, för då jag jag fått en tid till SG.

BJÖRN! På vägen hem från jobbet såg jag nånting en bit fram på vägen, tänkte "Vad är det där?" men millisekunden senare tänkte jag "BJÖRN!" Det var första gången jag sett en levande björn ute i det fria, det var rätt häftigt! Jag stannade bilen och satt och tittade på den en liten stund, den hade sprungit in i skogen, men satt där och kikade på mig. Väntade säkert på sin mamma, jag kollade mig runt men jag såg henne inte i alla fall. Försökte ta ett kort, men innan man fått upp linsskyddet, ställt in telefonen på kameraläge och zoomat in så hade den sprungit iväg så pass långt att det inte blev någon bild.

BLOGGEN! Vad roligt att så många redan anmält sig till min utlottning! Det roliga med såna här utlottningar är ju att man får massa länkar till roliga bloggar som man kan läsa, eftersom många som kanske inte kommenterar ett "vanligt" inlägg gör det nu! :-)

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Oj så spännande att få se en björn när man sitter säkert i bilen. Har aldrig fått se nån men jag vill heller inte möta nån i skogen!:)

anneli sa...

Tack för ett underbart paket,jag har ätit chokladen förut, det är nya favoriten i personalrummet. Prova den!!!