fredag, februari 06, 2009

Recept Köttfärs i ugn

Här kommer receptet jag har i min (Vår) kokbok. ;-)

4 port

400 g köttfärs
4 msk ströbröd
1 msk potatismjöl
2 dl mjölk eller vatten
1½ tsk salt
1 ägg
1½ krm svart-eller vitpeppar
1 msk råriven lök
1 tsk oregano
smält smör
soja

Blanda ströbröd, potatismjöl och mjölk eller vatten. Låt svälla 10 min. Lägg i färs, salta och blanda. Rör ner ägg, peppar, lök och oregano. Forma till en limpa och lägg i ugnssäkert fat. Sätt ugnen på 250 grader. Pensla limpan med smör och soja. Sätt in limpan i mitten av ugnen, där ska den stå ca 1 timme. Efter halva tiden, minska värmen till 175 grader.

Bilden har jag lånat från Allt om mat

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!

Tack så jättemycket för den fina awarden, blev så glad :D


Hoppas att du blev lika glad när köttfärslimpan blev färdig, att den var supersmarrig alltså. (klart den var!)

Trevlig helg på dig å hela familjen!

Pssst...tänker du vara med på ngn mara eller så sen framöver?

Jessica sa...

oj vad länge sen jag gjorde köttfärslimpa...

vet ej om du sett min svarskommentar i min blogg, men ja det är ju jag från FL. vad länge sen vi hade scrapträffen men oj vad kul det var =)