måndag, februari 09, 2009

Nu ska det bli ordning på torpet!

Eller i huset... Vi har bott här i drygt 1,5 år och har inte direkt fått till nån ordning, men det ska det bli ändring på nu! Nu ska IKEA flytta in hos oss, underbara IKEA, bra och billiga grejor!

För det första ska barnens rum rensas (tre högar: spara, kasta, spara men stoppa undan) och möbleras om, de ska få varsin svartbrun Expedit-hylla med tillhörande lådor, så de har nånstans att göra av sina grejor.

Sen ska vi ha hyllor i vårt sovrum, tre svarta Billy-hyllor med två röda Benno CD/DVD-förvaringshyllor (ska alltså vara Billy-Benno-Billy-Benno-Billy). Senare ska vi komplettera med dörrar på Billy, i frostat glas med blommönster. Jag tror att det kommer att bli jättesnyggt! Ska leta rätt på snygga svart/röda gardiner samt svarta eller röda sängkläder.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Vi har precis satt in en svart expidit hylla (fast mindre modell än den på bilden i ditt inlägg) på Lucas sida av deras rum. Den är perfekt och "sväljer" mycket leksaker... ska även införskaffa en till till Novas sida. Lucas ska också få en ny säng, tror det blir en svart Malm 90cm. Det är roligt att förnya sig och få ordning...

Ursäkta att jag ej svarat på din frågan om storlek på tofflorna. Den storleken du gav förslag på blir nog jättebra. Jag har tyvärr råkat ut för nått "skit" bakom höger skulderblad, så att sitta och skriva här tar jättelångtid då jag måste använda endast vänster hand...kan inte jobba heller=( blir nog hemma i morgon också...lite less är jag vill jag lova!! Kan ju inte göra nått vettigt utan typ bara sitta och titta på tv....