fredag, februari 06, 2009

Sjukling...

Har en liten sjukling här hemma, hon hostar och kraxar och har nästan ingen röst. Hon fick stanna hemma från skolan igår och idag. Som tur är har jag ledigt dessa två dagar eftersom jag ska jobba i helgen, så jag slapp vabba. Det är redan flera sjuka på jobbet så det hade inte känts så kul att stanna hemma, men det hade jag ju såklart gjort om det hade behövts, kan ju inte skicka sjuka ungar till skola och dagis...

Idag ska jag göra köttfärslimpa till middag, det var jättelänge sen vi åt det. Måste ta och koka lingonsylt också, för den är slut. Är det nån som har nåt bra recept på köttfärslimpa som blir god och saftig tar jag tacksamt emot det! Men det får inte vara för mycket lök i, då jag inte kan äta det. Har ett recept från Vår kokbok, men jag minns inte hur den blev. Där ska man iaf bara ha en msk riven lök och det funkar ju, men det skulle vara kul med något nytt recept.

Inga kommentarer: