fredag, februari 06, 2009

Appropå typsnitt...

En av anledningarna till att jag suttit och kollat in typsnitt är för att jag bestämt mig att nu SKA jag tatuera mig igen! Har ju velat det ända sen min första tatuering (januari 2001) och sedan några år tillbaka har jag också vetat VAD jag vill ha och VAR. Dels ska jag ha tre stjärnor i minskande storlek på högra vaden.

Sen så ska jag tatuera in barnens namn, det har jag också velat länge men inte hittat rätt typsnitt och inte heller vetat var jag ska ha dem. Men det har jag bestämt mig för nu. Typsnittet blir detsamma som i headern (MC Sweetie hearts), men jag har redigerat bort alla hjärtan utom ett i versalerna. Jag ska ha ett namn på varsin arm, på insidan av underarmen, nära armvecket.
Har heller inte vetat vem jag ska gå till och få det gjort, men det har löst sig nu då jag fått veta att en kille från byn jag växte upp i tatuerar och han har sagt att det bara är att komma förbi. Antagligen åker jag förbi där i mitten av mars så jag hoppas han har tid för mig då. LÄNGTAR!

2 kommentarer:

Jessica sa...

snygg stil =)

Anonym sa...

Vad snyggt! Gillar teckensnittet!