söndag, februari 22, 2009

Skoterhelg

Igår när jag kom hem från jobbet gick jag direkt till sängen, sov mellan ca 7,30 och 10,30 sen blev jag tvungen att kliva upp då ungarna tjatade på mig. Upp och fikade, gjorde i ordning fika till skoterturen och sen bar det iväg. Vi åkte till Lilla Kungsvattnet och fiskade och grillade, det snöade och blåste en del men i vindskyddet var det skönt. :-) Jag fiskade inget, men de andra satte ut några spön, det var bara en som fick fisk, lite tråkigt.

När vi kom hem lagade jag middag, åt och sen stupade jag i säng, somnade vid 17,30 och vaknade ca 8,30 i morse! Hade alltså sovit i 15 timmar, men det behövdes väl... Klev upp, åt frukost, jagade på ungarna att göra sig i ordning, packade fika och sen åkte vi iväg igen. Idag blev det Lillvattnet, inte lika långt att åka dit. Jag fiskade inget idag heller och de som gjorde det fick ändå ingen fisk. Vi var också iväg och kikade på en ren som blivit tagen av ett lodjur, det är fullt med lodjursspår i skogen. Det var en i byn som påstod att han sett en varg en dag, men det var lodjur han hade sett och de är ju inte direkt sällsynta här.

Lyckades få med mig kameran i dag, så jag tog några kort.


Jag tog ansvaret för elden idag.

De andra satte ut krokar.

Mannen satte krokar på andra sidan, det snöade en del då.

Eld- och grillansvarig!

Mackor och fläsk på gång!

Grillade mackor och varm nyponsoppa,
det godaste man kan få när man är ute!

Det är ganska mycket snö...

Först hittade vi renhuvudet.

Lite längre bort låg kroppen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså jag bor heeeeelt fel, ska ju bo däruppe och vara med Er och ha såna dagar med familjen :o(... Saknar Er jättemycket. Fina bilder speciellt den på Roger hehe.. Puss & Kram mama