söndag, februari 15, 2009

Inte min dag idag...

I alla fall inte min stickdag... Har fått skrota två arbeten idag, så nu lägger jag nog ner stickningen för idag, vill ju inte ställa till med nåt mer.

Det började med att jag skulle montera en toffel, råkade göra fel och när jag skulle sprätta upp gjorde jag fel igen och det var bara att slänga bort... Sen tänkte jag att jag skulle sticka lite på dotterns sockor istället, det gick ju bra tills jag råkade dra ut en sticka med maskor på istället för den tomma stickan. Märkte inte förrän efter ett varv att jag tappat ett par maskor, men tänkte att jag plockar upp dem på nästa varv. Dock kom jag aldrig så långt då jag ännu en gång råkade dra i fel sticka och även denna gång tappade flera maskor. Då tog mitt tålamod slut, min aggresiva sida visade sig och jag drog isär stickningen och kastade den åt fanders! Tog dock rätt på den efter en stund och repade upp allt så jag åtminstone kan använda garnet igen.

Inga kommentarer: