lördag, februari 07, 2009

Vilket väder!

Idag på jobbet har vädret varit dagens stora samtalsämne, alla pensionärer och även vi som jobbat har pratat om det. Det har snöat oavbrutet sen nån gång i natt och dessutom är det runt -20 grader. När det är så kallt brukar det ju inte snöa!

Det har varit lite kärvt att ta sig fram till vissa gubbar och tanter, då de bor ute i skogen och det har varit lite si och så med plogningen. Men det har i alla fall gått bra, det är ingen som har kört fast och alla pensionärer har fått hjälp när de skulle.

I morgon jobbar jag delad tur, funderar på att lägga mig på soffan på jobbet och sova några timmar när jag är ledig, istället för att åka hem. Åker jag hem är det bara massa som ska göras och då får jag inte vila nånting...

Nä, nu måste jag ut och skotta lite annars tar jag mig nog inte på jobbet i morgon bitti.

1 kommentar:

Angelica sa...

Så har vädret varit sen vi kom hit. Det har snöat i princip oavbrutet och inte varit varmare än -17, oftast har det legat runt -20. Fattar inte, i skolan fick man alltid lära sig att det inte snöar när det är -20?!