lördag, februari 14, 2009

Hemlis5



Jag har anmält mig till Hemlis5 på stickamera.se Då ska man svara på följande frågor...


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
-Naturmaterial, mest gillar jag ull och ullblandningar. Tycker inte om sk. effektgarner. Bomullsgarn använder jag endast till tofflor och då är det typ Järbo soft cotton som gäller.

2. Vilka är dina favoritfärger?
-Rosa (allt från babyrosa till cerise), blå (inte för mörkt), petrol, lila, ljusgrön, benvitt, svart, grått. Gillar melerade garner.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
-Orange, gul, brun.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
-Har precis börjat sticka med trästickor och gillar det, stickar även med plast och metall, men föredrar nog trä nu. Har de flesta storlekarna jag behöver av raka stickor. Av strumpstickor har jag endast strl 3, vill gärna ha fler (mellan 2,5 och 5, högst på listan är nr 4). Rundstickor använder jag sällan.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
-Har stickat till och från i flera år, men inte så avancerade saker, så jag kanske är mellan nybörjare och mittemellan! ;-)

6. Dricker du kaffe? Te?
-Dricker INTE kaffe. Te dricker jag ofta, men bara Lipton yellow label.

7. Är du allergisk mot något?
-Nej.

8. Vilken slags musik tycker du om?
-Är allätare, men mina absoluta favoritband är kent och Iron maiden.

9. Favoritgodis?
-Saltlakrits! Och ljus choklad.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
-Har scrappat i flera år, syr lite när andan faller på.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
-Jag stickar som sagt inte så avancerade saker, mössor, halsdukar och tofflor. Har precis börjat sticka strumpor och det går bra och är roligt, hittills! Har stickat nån tröja och kofta i mina dar, men jag föredrar sånt som går snabbt att göra. ;-)

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
-Nej.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
-Ja, ett par långa strumpor till mig själv. I garnet Drops Big fabel, färg 905. Sen när jag har lärt mig sticka hälar vill jag sticka ett par overknee-strumpor.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
-Ja. Handledsmåttet är 16 cm.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
-Ja, har bara stickat ett par, men det var kul och enkelt.

16. Stickar du sockor?
-Ja, har precis börjat sticka tubsockor. Har inte gett mig på sockor med häl än, men det kommer väl.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
-Strl 37-38.

18. När fyller du år?
-7:e december.

19. Stickar du med pärlor?
-Nej, har aldrig testat.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
-Är en riktig bokmal som slukar böcker! "Chicklit" går alltid hem, gillar även romaner och deckare. En favoritförfattare är Nora Roberts.

2 kommentarer:

Jessica sa...

tack vare att jag följer din blogg hann jag med att anmäla mig denna gång =)

Anonym sa...

Nora Roberts är underbar!:-)