fredag, maj 01, 2009

Virkning

Nu har man fastnat för ännu en sak, nämligen virkning... Har nog inte virkat sen jag gick i högstadiet, men nu blev jag sugen på att testa igen då jag har sett så många söta amigurumis! Hade en virknål som jag köpte för ett tag sedan eftersom en halsduk jag stickar på ska ha en virkad kant. Nu har jag i alla fall börjat på en Hello Kitty som jag hittade hos Ida och dessutom har jag börjat på en disktrasa/tvättlapp i lin som jag hittade här. Tur att man har massor av garn så man inte måste lägga ut mer pengar än man redan gör, fast jag ska investera i några Soft touch virknålar. Vanliga får jag ont i fingrarna och händerna av.

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

De är verkligen helt suveräna de där virknålarna, du kommer inte att ångra dig!

metamorphosis sa...

Kan bara hålla med om att amigurumi har gett en helt annan innebörd till virkning!

Spännande att se vad du kommer att tota ihop! :-D

Jessica sa...

virkning är superkul =) nästan roligare än stickning haha. jag har gjort några amigurumis men det är så tråkigt att sy ihop dom så jag har inte gjort på ett tag. kanske ska göra ngn igen men har ju fullt upp med mina ponchos