lördag, maj 09, 2009

3 dagar ledigt utan vila...

Igår var det fullt upp, först städade jag lite hemma, sen åkte jag och barnen till biblioteket och lånade lite böcker och sen åt vi på pizzerian. På kvällen hade jag kökstjänst på byns bingokväll, 10 tårtor gjorde vi och sen var det servering, disk och städ.

Idag var jag och dottern till Strömsund med katten för rakning av pälsen. Min fina, tjockpälsade halvskogis ser nu ut som en konstig nakenkatt eller nåt. Helt rakad på kroppen, men den yviga svansen är kvar och pälsen på benen och huvudet. Lillstackarn, han fick ju lugnande också, så han är fortfarande lite ynklig... Vi handlade lite kalasgrejor också och sen bar det av hemåt. Min pappa, hans fru och min ena lillebror kom hit och uppvaktade sonen i förskott. Vi fikade och surrade, det var ett par månader sen vi sågs så det var kul att träffas. De ska flytta till en mindre lägenhet i sommar, så vi ska byta lite möbler med varandra. De ska få ta vår utesoffa och vi ska få deras plus deras bord (deras är större), sen så ska vi få låna en bäddsoffa som de inte har plats för i nya lgh. Så nu ska vår ena kökssoffa bort, om det är nån som är intresserad så kan jag fixa bilder.

Egentligen skulle jag behöva städa lite mer nu, men jag orkar inte. Är helt slut i ryggen och axlarna. Förhoppningsvis kommer folk inte förrän mitt på dagen i morgon, så man hinner plocka det sista, dammsuga och torka golven innan. Sen blir det fullt hus, 25 pers tror jag att vi blir på kalaset. Har köpt grejor till tre tårtor, sen var jag lat och köpte kakor på Dollarstore, orkar inte baka något. Det ska i alla fall bli roligt att träffa alla som kommer, en del var det ett tag sen man såg...

Inga kommentarer: