tisdag, maj 05, 2009

Nålar och pannkaka...

Idag hade jag två fina paket i lådan när jag kom hem. Det första var litet, det innehöll tre Soft touch-virknålar. Vilken fröjd det var att virka med dem, kommer aldrig mer att använda "vanliga".

Det andra, stora paketet innehöll mitt nybörjarkit, med slända och fibrer. Satte genast igång att testa med hjälp av PDF-filer och Youtube, men det blev bara pannkaka. Fattar verkligen inte hur man ska göra, men jag har reserverat flera böcker på biblioteket, samt att jag kollar runt på nätet, både läser och kollar på filmer på Youtube. Är inte internet underbart? Har ju både lärt mig sticka och virka igen (kunde ju tidigare, men det var många år sen, dessutom har jag ju lärt mig massa nya grejor) med hjälp av internet. Både bilder, filmer och snälla människor på olika forum har varit till hjälp. :-)

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Visst är de underbara?

metamorphosis sa...

Spännande med nya utmaningar!
Jo, just, du frågade om min kamera. Jag har en Nikon D40X med snart ett par år på nacken. Gillar den jättemycket, även om det ju finns än fräsigare kameror på marknade nu... ;-)