torsdag, maj 14, 2009

Min envisa tjej

På skolavslutningarna här brukar barnen få uppträda, de sjunger/mimar och dansar till låtar som de själva valt. Jag är ju ett kent-fan av stora mått och det har såklart smittat av sig på barnen, främst dottern (sonen är mer inne på Maiden som också är favoriter här hemma). Hon spelar ofta Ingenting på repeat och sjunger och dansar till den.

I alla fall så kom dottern hem igår och sa att hon ville ha med sig kent-skivan (Tillbaka till Samtiden) på skolan för hon, M & F vill uppträda till Ingenting. Eftersom deras skolfröken är kristen och Ingenting innehåller frasen "Dom jävlarna tog oss..." upprepade gånger försökte jag avstyra det hela, jag spelade flera andra låtar och försökte få henne att välja en av dem istället, men det var lönlöst. Hon skulle ha med sig den och jag fick ge med mig. Jag tänkte att fröken får väl ta den diskussionen med henne om hon tycker att det är opassande.

Så i morse skickade jag iväg henne med taxin, vi glömde stoppa ner skivan (inte med flit, jag lovar!) och jag kom på det när hon åkt. Jaja, tänkte jag, hon får väl ta den i morgon istället. Men efter en stund smällde det i ytterdörren, dottern kom inspringande och ropade: Jag glömde skivan! Hon hade fått taxichauffören att åka förbi här hemma igen för att hämta skivan.

Man får se det positivt, med en sån vilja och envishet kommer hon förhoppningsvis att komma långt i livet...

1 kommentar:

Mia stickar sa...

Ja hon kommer nog att gå långt! :)