söndag, maj 03, 2009

Somlige dar å somlige dar...

Somlige dar (som Emil säger) händer det "it nå" (som vi säger) å somlige dar händer allt...

Igår var en it nå-dag, jag gjorde nog inget vettigt. Jo, jag var på affären och sen grillade vi och åt god mat. Men utöver det var det it nå.

Idag däremot så klev vi upp, åt frukost, barnen lekte lite, sen gick vi på byns vårmarknad (köpte bara godis och glass), sen fick jag lite vilotid medan barnen lekte hos kompisar, sen drog jag och sonen iväg till närmsta pizzerian (ca 2 mil bort) och hämtade middag och sen åkte vi på bio med barnen. Vi såg Pettson & Findus: Glömligheter, drygt 1 timme lång, lagom tycker jag.

Det gick inte så bra med min Hello Kitty-amigurumi. Den blev ful tycker jag, dottern säger att den blev fin, gullungen! Ska öva på nåt lättare, som inte har sjuhundrafemtielva delar som ska sys ihop. Men man får ju tänka på att jag inte virkat på typ 15 år, eller mer. Har i alla fall beställt några nya virknålar, blir tokig på den lilla, smala pinnen jag har nu.

Just det ja, en sak leder ju ofta till en annan. Först tog jag ju upp stickningen efter några års vila. Sen provade jag på att färga garn. Sen började jag virka igen. Och nu... Nu har jag blivit sugen på att spinna eget garn! Jag har surfat och googlat och läst bloggar och haft mig. Till slut slängde jag iväg en beställning på ett nybörjarkit hos Spinspiration. 180:- kostade det och då får man en slända och ett gäng fibrer. Det är ju inte så mycket pengar att jag måste gråta ifall jag känner att det inte är min grej. I så fall kanske man kan kränga det på Tradera för en hundring eller så. Men jag hoppas såklart att det ska vara skitkul så jag får ännu en sak att pyssla med som gör att man önskar att man hade både obegränsat med tid och pengar för att hålla på med sina hobbys...

Inga kommentarer: