torsdag, maj 07, 2009

Hemligt paket...

Idag fick jag ett väldigt hemligt paket i brevlådan, det fanns ingen avsändare och heller ingen lapp i paketet, men jag antar att det är från min hemliga vän. :-) Jättefina saker; råååååsa alpaca, stickor från KnitPro, rocaillepärlor och flera stickbeskrivningar på muddar med pärlor. Tack så mycket!!! Jag har inte testat att sticka med pärlor tidigare, så det ska bli roligt. Blev sugen på att testa direkt, men jag har flera UFO:n som jag måste ta tag i först, vill inte ha alltför många stickningar på gång samtidigt...


Idag har vi varit till sonens bästa kompis som fyllde 6 år, fyra dagar skiljer det mellan dem. Han fick Madagaskar 2 som present och vi fick god tårta. :-)

Är tredagarsledig över helgen, men det blir fullt upp! I morgon blir det städning här hemma och på kvällen ska har jag kökstjänst på bingon i byn, det är sista vinterbingon, så det ska göras tårtor. På lördag åker jag, dottern och katten till Strömsund, katten ser ut som en enda stor tova, så han måste rakas och fixas. Vintern är inte snäll mot hans päls. :-( Lite shopping blir det också, dottern ville köpa en födelsedagspresent till sin bror och sen ska det handlas lite kalasgrejor. På söndag kommer det massor av folk, då sonen har sitt 6-årskalas, fast han fyller inte förrän på måndag. Usch usch, vad tiden går, min minsting fyller redan 6 år! (Lite rim där... ;-)).

1 kommentar:

Kattis sa...

Du verkar ha blivit lika stickgalen som jag har blivit kladda med färgtokig :D

Är det fortfarande aktuellt att klanske kanske dra ihop en pysselträff i sommar?