onsdag, maj 13, 2009

One of those days...

Idag har det verkligen inte gått bra för mig. Det började med paketen jag skickade till utlottningsvinnarna, när jag kom hem upptäckte jag att lapparna jag skulle ha stoppat i låg kvar på köksbordet. De förstår nog vem paketen är ifrån i alla fall, men ändå...

En gång i tiden tyckte jag tydligen att det var smart att nysta ihop två alpacanystan så jag fick ett "tvåtrådigt". Nu tyckte jag inte att det var så smart då jag skulle velat ha det som vanligt. Försökte nysta upp och göra två nystan samtidigt, men det blev bara blaj. Tillslut tog mitt obefintliga tålamod slut och jag knölade ihop allt till en liten hög. Om nån känner sig manad att ta sig an det stackars garnet kan jag skänka bort det, men jag varnar, det är trassligt! Dessutom är det klippt på några ställen (men jag tror inte det blivit några korta bitar). Sammanlagt är det 43 gram, alltså nästan ett helt nystan!

43 gram Drops alpaca i färgen cerise, nr 2921.

Sen avslutade jag med att hälla ut burken med rocaillepärlor! Och det är ju inte direkt några pärlor man går och plockar upp för hand. Dessbättre hamnade drygt hälften på bordet så jag lyckades skrapa upp det, men resten vilar nu i frid i min dammsugare. Om nån är sugen på att sortera kan jag skänka bort dammsugarpåsen med innehåll, kanske finns det fler skatter i den?

4 kommentarer:

Anette sa...

Du verkar ha förbrukat hela veckans otur på en enda dag. Men nu kan det bara bli bättre...

Nystanet Woolly I sa...

Oj oj, sicken dag. Kanske nystanet skall till din lillkille, han ser lite naken ut, men oh så söt.
Hoppas morgondagen blir fantastisk.

Annelie sa...

Tack tack! :-)
Känns skönt att vara tillbaka igen.

Jo penséerna kan man ju sätta ut.
Du verkar ha haft en otursdag idag du. :-)
Blir så ibland, vissa dagar kan vara riktigt hemska.
Ha det gott!

Zandra sa...

Oj, ja man ska inte skratta åt andras olycka, men du ska veta att det var ett hjärtligt skratt och jag tycker synd om dig som lyckades pricka in så många olyckor på samma gång. Vissa dagar önskar man att man aldrig klev upp ur sängen... Hoppas fortsättningen blev bättre!