tisdag, november 22, 2005

Tröööööööööööött...

Jag har ju varit trött hela helgen och det bara fortsätter... Vintertrötthet antagligen, det är så mörkt och trist nästan hela dagarna. Det får lov att komma massa snö, då blir det ju lite bättre iaf. I morse försov vi oss, vaknade 15 minuter innan barnen skulle vara på dagis, men de blev bara 15 minuter sena. Sambon kom i tid till jobbet och jag till min "åtgärd". Men ikväll får det nog bli en tidig kväll (visst, säkert...)

Det är snorhalt ute, det kom massa snö i helgen, igår regnade det och i natt var det minusgrader. Ingen bra kombination och folk som kör bil verkar inte förstå konsekvenserna av regn och minusgrader. Så här i länet har en långtradare åkt av vägen, en personbil voltat och en cyklist blivit påkörd de två senaste dagarna... *suckar* Anpassa hastighet efter väglag, har nån hört talas om det? Eller hålla avstånd? Det verkar inte många veta vad det är...

Sen är det ju en gubbe som blivit ihjälskjuten i skogen av en 77-åring, tredje dödsskjutningen i samband med älgjakt i år. Nä, inför regelbundna tester på både vapenlicenser och körkort! Oftare ju äldre man blir. Det är vad jag tycker...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du det där med halkan är ju lika förvånande varje år... Oj blev det vinter i år oxå och vad är det för konstigt glatt som ligger på vägen *suck* jättesuck!!!
Ja du kan iaf vara glad att du inte bor i detta hus, har bara 11grader på golvet och 16 i luftne härinne... Snacka om kylskåp och man kan ju inte dra på mer på pannan jag har på 9dagar förbrukat vad jag förbrukar på en hel månad annars... Gud vad less jag blir och jag som trivs så bra här annars *ledsen*... Ja tur man inte är älgjägare, du får hålla guben hemma. Pussa barnen...Puss

Anonym sa...

Att det var mama/mormor som skrev innan fatta du juh! Hehe...puss