måndag, november 07, 2005

Har inte orkat skriva på några dar...

Är lite krasslig, ont i halsen och hostar som bara den. Speciellt på kvällarna när man försöker somna. Med sambon är det värre, han åkte upp på hälsocentralen idag och de trodde att han hade fått en hjärtattack. Jag bara skrattade när han berättade det, men jag förstår varför de trodde det. Pirr och domningar i armen och handen (som han åkte dit pga) är ju ett av symptomen vid hjärtattack, men sambon har nog "bara" nån inflammation eller karpaltunnelsyndrom. Han fick i alla fall inflammationsdämpande tabletter, så vi får hoppas det släpper nu.

I morgon är det fotografering på dagis, jag ska vara där och se till att det inte blir några sura miner och sånt. För två år sen när korten kom fick vi en bild på en tjej som ser något tjurig ut, mörk blick, rynkade ögonbryn och putande underläpp. Jättesöt såklart, men det är ju roligare att få bilder där barnet inte ser ut som om h*n vill döda fotografen...

Btw, orkar inte med någon "Dagens..." idag, tror jag ska skippa dem helt och hållet faktiskt. Kanske nåt annat, nån annan gång...

4 kommentarer:

lillaEgo sa...

Om Du skippar "dagens" så lånar jag idéen av dig ett tag om det är okey (jag tröttnar ofta fort på tvångsprojekt)?
:)

Johanna sa...

Gör det du, jag måste hitta på nåt nytt bara. Fast jag tror jag ska behålla dagens låt, fast döpa om den till Dagens kent-låt, de är ju de enda som får vara med ändå :o)

lillaEgo sa...

Okey, då får Du börja med en favorit i repris.
:)

Palace & Main, min favvo för tillfället. Jag har inte ännu lyssnat in mig helt på nya plattan. Har Du?

Johanna sa...

Nä, inte än. Det krävs nog många genomlyssningar innan den känns helt rätt. Men som vanligt är första intrycket helt ok, gillar fortfarande Dom som försvann bäst. Det är så tufft med barnkören som sjunger till Jocke: Man blir så trött på ditt jävla gnäll... Haha!

Palace & Main är en av mina favvisar från D&JD, men Du är ånga känns bara bättre och bättre varje gång jag lyssnar på den. De enda jag inte riktigt kan med än är Klåparen och Järnspöken, men det kommer väl. :o)