måndag, november 14, 2005

Glömde pappa igår...

Min pappa bor 25 mil bort, så någon uppvaktning var inte aktuell, men jag tänkte iaf ringa honom. Igår var vi fortfarande i Skogen, jag gjorde en tårta till sambon som vi åt efter vi ätit svärmors goda porterstek *mums*. Tyvärr fick sambon inga paket då, för dem hade jag glömt hemma (måste skriva mer listor, annars glömmer jag saker). Jag hade tänkt ringa pappa när vi kommit hem, men då skulle ungarna sovas ner och jag hade huvudvärk, så det glömdes bort... Men jag var inte den enda som glömde, min ena lillebror hade också ringt idag.

Annars så har vi haft det bra i helgen, sambon var ut och jagade en sväng igår och kom hem med en fin tjäderhöna, nu måste man bara komma på nåt bra att göra med den, har aldrig tillagat tjäder förut. Det höll förresten på att bli ett rådjur när vi kom fram till Skogen i fredags. Jag hade tidigare under resan sagt till sambon att jag inte vågar sova i bilen när det är mörk, jag måste kolla på vägen och skogen, fyra ögon är bättre än två... Och precis när vi kom in i byn såg jag några rådjur, sa till sambon (typ): "Ser du här nu!", och han bromsade reflexmässigt. Han hade inte sett dem, så vi var typ en halvmeter ifrån att köra på ett av dem. Som tur var körde han inte så fort, men det hade ju inte varit så kul för vår redan ansträngda ekonomi om vi blivit tvungen att fixa bilen...

Dagens kent-låt: Det måste bli "Dom som försvann" igen, såg lite av videon idag på Trackslistan, den var helt sjuk och helt sjukt underbar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen ;o)... Ser att Ni haft en bra helg, du kan trösta Dig med att Zandra oxå "glömde" men det är klart hon bor ju där haha... Ja nåt bra recept kan du väl söka fram på tjäder.. Och nästa gång kör du elr ;)... Pussar och kramar

Johanna sa...

Japp, hädanefter kör jag! Säkrast så... ;o)