söndag, november 27, 2005

Adventsmys & blåöga...

I helgen har vi städat, bakat och haft det mysigt. Igår bakade jag lussebullar och kakor, tog fram alla småtomtar, ljusstakar och andra julsaker, hängde upp julgardiner och sånt. Idag bakade sambon och barnen pepparkakor, det blev faktiskt en hel del. Minstingen ville helst äta degen, men stora tjejen bakade jättefina hjärtan, gubbar och stjärnor.

Första advent började inte så bra för lille N, han sprang rakt in i strykbrädan i morse och började blöda och fick världens blåöga. Jag satte upp honom på strykbrädan, tog fram en köttbit ur frysen, lindade in den i en handduk och höll den mot ögat. Det var så synd om honom, lillgubben. Jag har alltid kallat honom brunöga eftersom han ärvt mina bruna ögon, nu får han heta blåöga ett tag. Så här fin är han nu:

2 kommentarer:

lillaEgo sa...

Oj, vilken blåklocka!!!
:)

Min äldsta son hade en bordshörnsmagnet inne i pannan när han var i en-metershöjden. Tack o lov blev han längre.
:)

Anonym sa...

Men lilla gubben mormor pussar..