onsdag, oktober 26, 2005

Tack för din ansökan Johanna //XX

Vad fan betyder det? "Tack, men nej tack!" eller "Tack, vi hör av oss!" eller vadå?
"Tack för din ansökan Johanna //XX" var nämligen allt som stod i mailet jag fick idag från rekryteraren på ett av jobben jag sökt. Man brukar väl i alla fall skriva typ "Vi har mottagit din ansökan och hör av oss" eller "Tack för din ansökan, men tjänsten är tillsatt" eller nåt sånt?

Idag var ungarna eld och lågor när vi gick till dagis, det var ju massa snö ute! När jag lämnat dem åkte jag till stan och gick på en jätteintressant *inte aaaaalls ironisk* information om att skriva ansökan, meritförteckning och CV. Jaja, nåt måste man ju fördriva tiden med...

  • Dagens låt: Palace & Main/kent
  • Dagens ordspråk/citat: Näst arbete finns det inget så jävligt som arbetslöshet.
  • Dagens humör: Trött men glad
  • Dagens rätt: Mexicanasoppa och bröd

1 kommentar:

Anonym sa...

Så jävla sjukt...*fan* ja då kunde du skrivit ansökan med hej jag heter XX och söker bla bla... Nä men jag har sökt ca 85 jobb inom staten och får typ inget svar tillbaka elr nåt liknande *suck* motivationen vart tog den vägen... Pussar...