söndag, januari 18, 2009

Lugn och skön helg...

För en gångs skull har jag haft en rätt så lugn och skön helg, har varit ledig fredag till söndag och inte gjort speciellt mycket. I fredags hade dottern skola, så jag skickade iväg henne med taxin och sen plockade jag lite här hemma. På kvällen tog vi det lugnt, kikade på tv, läste lite och slösurfade. Igår åkte mannen ut i skogen och skulle ta rätt på ved, då tog jag och barnen andra skotern och pulkan och åkte på affären och handlade lite, sen ville de hälsa på ett par kompisar så då åkte vi dit en sväng. Efter middagen gick vi ner till svärmor och spelade kort och drack lite vin och cider, trevligt.

Idag har jag bara varit hemma, mannen åkte till skogen igen, dottern åkte till en kompis och kompisens lillebror kom hit och lekte med sonen. :-) Idag har jag iaf varit lite produktiv, har jobbat mig genom tvätthögen som tyvärr blivit ignorerad lite för länge, har nog kört minst 5 maskiner, samt tumlat, hängt, vikt och lagt in i garderoberna...

I morgon är det tillbaka till jobbet, jobbar 4 dagar i rad och avslutar arbetsveckan med en delad tur på torsdag, vilket innebär att jag först jobbar 7.15-12.15, är ledig knappt fyra timmar och sen jobbar jag 16-22, pust! Sen är jag tredagarsledig igen, men på fredagen ska jag följa med dottern och hennes skola på Storsjöbadet, blir inte direkt nån vilodag. ;-) Dessutom ska vi på barnkalas på lördagen, men förhoppningsvis blir söndagen lugn så man får vila lite iaf.

Inga kommentarer: