torsdag, januari 29, 2009

Klantiga jag...

Blev lite fundersam idag när jag såg att jag inte haft några besök på bloggen på en vecka men så upptäckte jag att HTML-koden för räknaren ramlat bort när jag gjorde om layouten, så nu är en veckas besöksstatistik borta. Brukar ju ha iaf mellan 5 och 10 besök per dag, de flesta kommer hit genom att söka på Åremössa+stickbeskrivning. :-) Nåja, det är sånt som händer.

Idag har jag och sonen haft en mysdag på stan. Först åkte vi och hämtade dotterns skidor (tack lillebror!), sen gick vi en sväng på stan och hittade bl.a. en ny mössa till sonen, vantar till båda barn, halsband till båda barn (samtliga grejor till sonen var det Spiderman på). Efter det åkte vi och åt på McD, sen vidare till en loppis där jag hittade en fin rosa korg till mina garner, bild kommer senare, måste nog ta och måla om den för den är lite sliten. På en sportaffär hittade vi en slalomhjälm till dottern på rea, jag fattar inte att grejorna måste vara så dyra! Nu fick vi hjälmen billigt, 199:- men annars kostar de minst 399:-. För att inte tala om slalomglasögon, såna får hon nog vara utan då de billigaste jag såg kostade 299:- och de dyraste 799:- (och då kollade jag inte på alla). Nåja, hon har ju det viktigaste nu; skidor, pjäxor och hjälm. I helgen blir det till att börja träna!

Sista besöket innan hemfärd blev på djuraffären, sonen skulle ha fiskar! Det blev 20 neontetror, en kampfisk (en magnifik, blå hane med jättelånga fenor) och fyra regnbågsplaty (en hane och tre honor). Det blev även ett "krokodilhuvudsskelett", en dekoration som sonen valde. Ska försöka ta kort på fiskarna nån dag, speciellt på kampfiskhanen, han är ju så vacker! Så nu befolkas akvariet sammanlagt av 24 neontetror (om ingen blivit uppäten, är inte så lätt att räkna dem!), 4 kampfiskar, 4 regnbågsplaty, en stackars lykttetra (hade 6 st först) samt en ancistrusmal.

Nu är det dags att sova, har jobbat kvällen och jobbar dag i morgon så vi måste upp tidigt!

Inga kommentarer: