fredag, december 16, 2005

Sjukling...

Lille N är sjuk, han har feber och en hemsk hosta, så han har fått vara hemma med pappa igår och idag. När jag skulle hämta E på dagis igår ville han följa med, så vi klädde på oss ordentligt och gick iväg. När vi var framme vid dagis hörde jag att min mobil ringde, det var dolt nummer, men jag hann inte svara. Tänk om det var från jobbet jag sökt, jag blev så irriterad eftersom jag inte känt att mobilen vibrerat (som den gör innan ringsignalen)! Inget meddelande på mobilsvar heller... Om det nu var från jobbet så hoppas jag verkligen att de ringer idag, jag börjar bli trött på att vänta nu!

Det är många som är sjuka nu, de var hela två barn på E:s avdelning idag och igår hade de varit 8-9 stycken på hela dagiset. I vanliga fall är de ca 18 barn var på tre avdelningar! För två år sedan när vi firade jul med min släkt var vi däckade i flunsan hela familjen. I år är det dags att fira med min släkt igen (firade med sambons ifjol), så jag hoppas verkligen vi får vara friska... *peppar-peppar, ta-i-trä*

Inga kommentarer: