lördag, december 17, 2005

Juligt värre...

Idag är det full snöstorm ute! Åkte iväg och handlade och på vägen hem fick jag stanna flera gånger och skrapa rutan och vindrutetorkaren! Det verkar som vi får en vit jul i alla fall...

Hittade en julenkät på Aff:

1) Vart firar ni jul i år?
-Hos min låtsasmormor

2) Vilka kommer?
-Min familj, min pappa, min låtsasmamma, mina två bröder (och ev ena broderns tjej), min syster, min låtsasmoster med man och dotter, min låtsasmormor, min låtsasgammelmormor

3) Julgran? -plast eller riktig?
-Riktig

4) Jultomte?
-Ja, antagligen

5) Skickar du julkort?- hur många?
-Ja i år gjorde jag det. Ca 15 st

6) Är julklappsinköpen klara?
-Japp, vi var färdiga den 1 december!

7) När äts julmaten på dagen?
-Efter Kalle

8) När kommer tomten/delas paketen ut?
-Efter maten

9) Öppnas paketen allteftersom dom delas ut, eller väntar ni tills alla fått?
-Allt eftersom

10) Har ni gjort julgodis? -vad i så fall?
-Nej, men lussebullar och pepparkakor

11) Byter ni julklappar på jobbet? -vad har du i så fall köpt?
-Jobbar inte

12) Gillar du glögg?
-Nej!

13) Favoritchoklad i Alladinasken?
-Ingen, är inte så förtjust i mörk choklad

14) Knäcker ni nötter? -favorit?
-Ibland. Hasselnötter

15) Favoritjullåt?
-Hmm... White christmas kanske

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på Er! Ja en vit jul lär det inte bli härnere i obygden iaf. Jo dom sa på tv att ni skulle få det kallt och snöigt ;)... Tack för posten igår från E & N... ska sända pengar när jag får ersättning. Puss och kram ti er alla...Puss