lördag, december 31, 2005

Gott nytt år! & Uppdatering

Jag vill önska alla ett gott nytt år!

Sen så måste jag ju skriva om allt som hänt sen sist...

Två dagar innan jul fick jag besked om att jag kommit in på utbildningen jag sökt! Jag hade redan klart med CSN om att jag får studiemedel, så nu känns det jättebra! Jag börjar den 9 januari och slutar den 23 maj. Det ska bli jätteroligt!

Dagen före julafton började inte så bra, E klagade över öronvärk, så jag ringde HC. Där konstaterades öroninflammation och hon fick Kåvepenin och örondroppar. Hon var jätteduktig, trots att medicinen var jätteäcklig tog hon den. Hon fick en klistermärkesbok och ett nytt klistermärke varje gång hon tagit medicinen. Nu mår hon bra och båda barnen har varit på dagis i veckan.

På julaftonsmorgon klev vi upp, barnen öppnade "strump-paketen", och så åt vi grötfrukost. Sen klädde vi på oss och packade bilen. Vi plockade upp min lillebrors tjej som skulle åka med oss och sen åkte vi. När vi kom fram var det Kalle Anka och sen julmat. Efter en stund kom tomten! Barnen blev inte alls rädda, utan tomten fick kramar av båda två. De fick många paket med jättefina saker! Jag fick bl.a. en digital hushållsvåg och ett kokboksställ. Senare på kvällen (natten) spelade vi Idol-spelet och sen poker. Jag vann pokern! T.o.m över sambon och lillebror som båda spelat mycket längre än mig! Resten av julhelgen var jättetrevlig, det är alltid mysigt att vara med släkten eftersom vi inte träffas allihop så ofta.

Under mellandagarna har sambon jobbat och barnen varit på dagis, för nu har det varit min tur att vara sjuk. Snorat, hostat och halsonta, inte kul, men det börjar kännas bättre nu.

Ikväll ska vi vara hemma, bara familjen. Vi ska äta dubbelmarinerad fläskfilé (underbart gott!), bakad potatis med vitlökssmör och sallad. Sen blir det lite godis, chips, ostbågar och ostbricka. Jag har också köpt en flaska cider med "smällkork" som vi kan skåla i med barnen. De får vara uppe så länge de orkar, vi får väl se hur länge det blir.

Nu ska jag gå och göra i ordning salladen och vitlökssmöret.
Ännu en gång;

GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: