tisdag, december 06, 2005

Jahapp, så har man...

varit på sitt livs första "riktiga" anställningintervju. De jag varit på tidigare har inte varit i närheten av denna. De har mer varit typ "Du verkar bra, när kan du börja?" Nu var det alla "klassiska" frågor. "Hur ser du på framtiden?", "Varför ska vi anställa dig?", "Varför sökte du detta jobb?" osv... Det var svårt eftersom jag aldrig varit på en liknande intervju, men jag tror det gick bra, även om jag inte får jobbet. Dessutom var en del av intervjun på engelska! Jaja, de skulle höra av sig inom två veckor, oavsett om jag får jobbet eller inte. Visst blir jag glad om jag får det, men jag har några andra ansökningar ute på jobb som jag hellre skulle vilja ha. Men, ett jobb är ett jobb och jobb = mer pengar än a-kassa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch låter skrämmande, ska man veta hur man ser på framtiden när man är i ett dilemma och desperat söker jobb, ja att man vill det ska bli en ljusning framöver det fattar väl vem som helst... Ja jag får väl också tänka igenom sådana svar då om utifall jag råkar ut för typ samma...Puss

Johanna sa...

Ja, det är inte lätt att veta vad man ska svara, men jag hade ju förberett mig lite innan...

Brevet kom fram och barnen blev jätteglada :o)

Kram