måndag, mars 30, 2009

Tillbaka från stan...

Nu har jag och dottern varit i stan. Efter flera timmar hos ortoptisten har de konstaterat att hennes översynthet är bättre, höger öga är nu helt normalt, men vänster öga har hon lite problem med. Inte tillräckligt för att behöva glasögon, det är inget som är "farligt", men de hittar heller ingen förklaring till det. Nu kommer hon i alla fall inte behöva åka tillbaka dit, utan det blir vanliga synkontroller hos skolsköterskan och så får vi ta henne till en optiker om vi märker att det blir sämre. Mest troligt har hon bara en sen synutveckling, förhoppningsvis rättar det till sig helt så småningom.

När vi ändå var i stan passade jag på att smita in på en garnaffär, Garndesign och inspiration på Frösön. Väl där fick jag totalt hjärnsläpp och visste inte vad jag ville ha. Jo, Big fabel men det hade hon inte. Kom i alla fall därifrån med lite garn till min hemliga vän samt två nystan härlig turkos alpacka, vet inte vad jag ska göra med dem men jag föll för färgen. :-) Får kika in på Garnstudio och se vad de har för mönster. Och om nån har nåt tips så får ni gärna lämna en kommentar. :-)

Inga kommentarer: