lördag, mars 21, 2009

Skoteråkning och stickning

Har inte kört bil en meter idag, däremot blev det drygt 7 mil på skotern. Det var så fint väder i morse, så vi tankade skotrarna, packade ryggsäcken, fyllde på vedlådan och drog iväg. Vi tog kurs mot Foskvattnet, men väl där blåste det så mycket så vi fortsatte upp mot Nils Jonsa-vattnet. Strax innan var det en liten svacka med lite lä och där stannade vi och tände upp. Vi grillade korv och mackor och sen styrde vi kosan hemåt. Man är rätt mör efter 7 mil på skoter och 6 timmar utevistelse, så efter middagen som bestod av tacos har vi mest slöat i soffan. Jag har suttit och stickat på min poncho, har stickat 20 cm av 140 (uppdelat på två 70 cm långa stycken), men det är kul när det går så fort, jämfört med tunnare garn och mindre stickor. Stickar med ett grått 3-trådigt ullgarn och ett svart mohair, blir jättesnyggt tycker jag. :-)


Är det förresten nån som läser min blogg som provat Järbos ekologiska ullgarn L.O.O.Y (Label of organic yarn)? Jag blev så sugen på att testa det, klämde och kände på det häromdagen men kvinnan i garnaffären var så negativ och berättade att en väninna hade stickat en sjal eller en kofta av det och det hade blivit såååå noppigt. Hon var så negativ och klankade ner så mycket så jag köpte det inte trots att jag egentligen hade velat... :-( Dumma henne som fick mig att känna så och dumma mig som inte köpte det ändå! Skulle vilja sticka en sjal eller poncho av det, jag tror det skulle bli jättemysigt! Men om nån testat det så skriv gärna en kommentar om vad ni tycker!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej! Kikar in i din blogg också :)
Det går jättebra med skolan! Tycker det är kanonkul! Ska väl ut på en till praktik v. 20 tror jag, sen ska vi vara klara i oktober :)

Kram Åsa.

Anonym sa...

Jag gillade garnet, det är så mjukt och skönt.
Stickade en halsvärmare på rundstickor. Har inte använt den ute i snö och regn än så jag vet inte om det kommer noppa sig sen men än så länge är den fin. Om du inte gillar ojämnt garn så borde du köpa något annat. Men jag tycker det är fint att strukturen blir levande + att det är ekologiskt.
Lycka till med valet!

Anonym sa...

hej,

roligt att du bestämde dig för att prova på garnet:)

Jessica sa...

din poncho kommer bli jättefin! vad är det för mönster?