måndag, december 15, 2008

Pågående och kommande stickprojekt

Äntligen har jag gett mig på att sticka en snygg halsduk, har haft garnet ett bra tag men inte kommit mig för. Den stickas på längden på rundstickor. Det började inte så bra då jag tagit för lite garn för att lägga upp maskorna, första gången hade jag lagt upp 190 maskor innan jag fick repa upp och andra gången 290 maskor. Tog till sist i med garnet och då räckte det till de 340 maskorna man skulle lägga upp! Garnerna är Alpacka och Fabel, Fabel är jättesnyggt då det är melerat, så det blir mönstrat av sig självt och ingen stickning blir den andre lik. När jag är färdig med halsduken ska jag sticka pulsvärmarna.

Så här snygga ska halsduken och pulsvärmarna förhoppningsvis bli!


Sen så har jag beställt garn och stickor (nr 10) för att sticka den populära Åremössan! Beställde garnet i den snygga färgen Petrol. Har även beställt en stickbeskrivning till en halsduk som stickas av samma garn, Milano. Förhoppningsvis kommer grejorna i morgon!



Åremössan


Snygga stickor


Det härliga Milanogarnet i den läckra färgen Petrol!


En sån här halsduk ska det förhoppningsvis också bli framöver, även den i Milanogarn.


Inga kommentarer: