söndag, december 28, 2008

Färdig Åremössa!

Min första Åremössa blev inte så bra, jag hade totalt missuppfattat stickbeskrivningen och stickade mosstickning istället för resårstickning, dvs jag stickade räta på aviga och aviga på räta istället för räta på räta och aviga på aviga. Nåja, det blev en mössa iaf, men inte så som jag tänkt mig...

Igår var vi ner på stan och då köpte jag 3 nystan i olika färger för att sticka mössor plus tre nystan till i en av färgerna för att sticka en halsduk. Jag tycker dock att orginalmössorna är lite för långa, så jag la bara upp 30 maskor och stickade 45 cm, mössan blev färdig på en kväll. Jag blev nöjd och dottern blev nöjd, garnet jag använde var lila print (melerat). Nu har jag börjat på en till sonen, även den med 30 maskor fast i färgen petrol. Sen ska jag sticka en till mig själv, tänkte testa med 34 maskor och 50 cm på den och se hur det blir till en vuxen. Till mig själv köpte jag färgen syrén.





Och om nån är sugen på att sticka halsduken och pulsvärmarna jag skrev om i ett inlägg längre ner hittar ni beskrivning här.

Inga kommentarer: