onsdag, oktober 15, 2008

Ledig och jobb...

Denna vecka har jag bara jobb i morgon, ganska skönt att vara ledig men jag saknar jobbet också. Idag fick jag rycka in en timme och åka till grannbyn och ge lite medicin då det var en vårdtagare som var dålig och en personal blev sittande hos denne.

Har lite roliga nyheter också, jag har fått ett vikariat för hela november. Det är en som går i pension och de behöver nån som går på den raden tills tjänsten blir tillsatt, tyvärr har jag nog ingen chans på den tjänsten då det säkert är nån som konverteras, men hade det inte varit det hade jag nog fått den...

Idag har maken varit ute och jagat med hunden (han är förresten fortfarande ute, fast med en annan hund) och äntligen blev det en hare skjuten! Dock var det inte maken som fick skjuta, men huvudsaken är ju att hunden äntligen fick veta vad det hela går ut på! ;-)

Nu ska jag gå och koke peran, köttet är redan klart och dessutom har jag kokat både lingonsylt och vinbärsgelé idag *duktig husmor*. ;-)

1 kommentar:

Angelica sa...

Grattis till vikariatet! :-)

Och japp, det var Robin B som hängde löst tillsammans med Yazmina ikväll.