torsdag, maj 25, 2006

Det var inte vattkoppor

dottern hade, för det har hon nu! Stackars lilltjejen! Vi tyckte ju att sonen hade koppor överallt, men det är ännu värre för dottern, dessutom kliar det mycket så hon har fått tavegyl. Det är värst i ansiktet, där är det inte prickar utan mer stora röda blaffor! Sonen hann i alla fall ha sitt kalas innan syrran blev sjuk.

Själv har jag haft fullt upp de senaste veckorna! Vårt examinationsarbete skulle vara inne förra torsdagen och redovisas i tisdags. I tisdagskväll hade vi en liten avslutningsfest som var jätterolig! Sen var det meningen att jag skulle jobba idag och sen nästa vecka, men så ringde de igår och frågade om jag ville jobba kväll, så det gjorde jag. Och idag ringde de och frågade om jag kunde jobba i morgon kväll. Men i helgen är jag ledig, för då ska jag och sonen på min farfars 85-årskalas! :-) Sen blir det jobb måndag, tisdag, onsdag, fredag, lördag och söndag! Och 26 av de timmar jag jobbar nu blir i princip 52 pga storhelgstillägget som nästan är lika mycket som min timlön. Pengar, pengar... :-)

Så här fin var dottern igår, innan blåsorna börjat spricka:


Inga kommentarer: